Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
HS

Přiznám se, že linecké jsem nikdy nepovažovala za dostatečně slavnostní cukroví, aby se dělalo na Vánoce. Vždyť ho v pekařství prodávají celý rok. A teď, když vím, jaká je to vysoká věda udělat těsto, se do něj tuplem pouštět nebudu. :-)

0 0
možnosti

Je to celé zajímavé. S těstem "odpočinutým" v lednici a se žloutkem, se mi dobře pracuje, a výsledek je přesně ten, jaký potřebuji. Hotové sušenky drží dobře pohromadě nejbližší 1 - 1,5 dne. To je musím fofrem promazat rybízovou marmeládou. Kdybych to nechal na později, začaly by při mazání praskat. Pro mě bylo daleko důležitější, nechat vánoční cukroví odležet poté, co ho udělám. Do studené (a možná i trochu vlhké) špajzky a za týden - deset dní je to ono, pak se "rozplývají" na jazyku a když je schovám, je naděje, že je rodina "nespotřebuje" moc brzo a vydrží do vánoc. Tedy u všech druhů sušenky zvláční. Typické je to u perníčků, u těch s pečením začínám, tam je třeba tak tři neděle. A teď už Dani vím dokonce, co se děje chemicky. :-) Zdravím.R^

1 0
možnosti
Foto

O tom odležení jsem kdysi přemýšlela. Ale došla jsem jen k tomu, že těsto (zadělané s teplým máslem, "aby to dobře šlo") musí ztuhnout "aby se nelepilo". A ono je to komplikovanější.8-o:-)

0 0
možnosti
DT

:-) Všechno je takříkajíc jinak. Ale je pozitivní, že je to konzistentní a dá se z toho ledacos odvodit.

Krásný večer přeju. R^:-) Vám i zvířátkům.

1 0
možnosti
Foto

Kouknul jsem manželce na recept lineckého těsta a našel jeden žloutek.:-) Tak jsem ho škrtnul.

1 0
možnosti
Foto

Dobře jste udělal, pochvala Vás nemine.

1 0
možnosti
RM

Zítra budeme doma péct...To si budu muset vzít k receptům k ruce i Váš blog ;-DR^

0 0
možnosti
DT

Ať se hezky povede a hezky chutná!

Vzpomínám na váš blog a hraní s těstem!! Píšete moc krásně! Mějte skvělý den, René! Vy i Vaše milá paní a dorost. :-)R^

0 0
možnosti
PV

P53a21v11e37l 72V83é36b70r

5. 12. 2019 10:50

Ta karma je vážně zasloužená.

2 0
možnosti
DT

Děkuju. :-) Mějte krásný den, Vy i Čumáček. :-)R^

0 0
možnosti
Foto

Nechápu, jak mohl někdo tohle těsto vymyslet bez teoretického základu. Kdybych zkusil smíchat mouku s tukem, co to udělá, tak se to bude rozpadat pod rukama a vykašlu se na to. Leda, že dříve měli doma zimu, tak se to nějak povedlo, pak už věděli, že řešení existuje a zkoušeli dál.

Také mne napadlo, že linecké těsto by asi mohli jíst i lidé s bezlepkovou dietou. Díval jsem se na recepty a všude používají bezlepkovou mouku. Jestli jsem ale pochopil správně princip, tak v lineckém těstě lepek není tak jako tak.

1 0
možnosti
Foto

Pokud se hněte při 10 st. C.

1 0
možnosti
  • Počet článků 968
  • Celková karma 19,30
  • Průměrná čtenost 1331x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.