Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R^Tak o tom jsem neměl tušení a přitom ho miluji. Žena ho kupuje hotové.

0 0
možnosti

Skvělé Dani. Ta těstová matematika skládání mě naprosto okouzlila. Také diskuse je prima, pochopila jsem, že mám kliku, že jsem líná skládat víc jak 5x. Pak už by mohl být výsledek beton. :-) A když to domyslíme ad absurdum - staří alchymisté pomocí neustálého opakování jednoho postupu prý dokázali vyrobit těžkou vodu. Možná bychom se dostali až k jádru - a jsme zas u Vás.:-)

Teď, když jsme uzavřeli pohledy na těsta běžná, co takhle třeba odpalované. Mám totiž děsně ráda větrníky. A těším se, jak popíšete, že se asi cítí žloutky, přidané po mírném zchlazení, v takovém autoklávu. Zdravím. R^

0 1
možnosti

Jsem ráda, že se vám líbilo, děkuju. :-)

Na to odpalované těsto jsem zrovna koukala - a také na třené. Určitě se svého blogu dočkají. R^ Na čtvrtek tam mám připravené tvrdnutí pečiva.

Mějte krásný den! Ať se vám vydaří. R^:-)

0 1
možnosti

Pěkný! :-)R^ A kromě toho se přímo kochám, jak člověk může nalézt zálibu v organice díky péči o správnou stravu. ;-)

0 1
možnosti

Nic není bližšího kuchyni než organika. :-) Letos mě překvapila. Někdo mi dal darem takové ty (snad tibetské?) "krystaly", které metabolizují cukrovou vodu na limonádu. Ono se to dost množilo, tak jsem jich část vyhodila do bio popelnice. Jaký byl můj údiv, když mi to po asi 14 dnech obsah popelnice zkapalnilo. V podstatě jsem ji pak vylila do zahrady, místo co bych ji dala vyvézt. To je teprve super organika! R^:-) Radši ani nechci vědět, co se v té popelnici stalo...

Přeju krásný večer! R^

0 1
možnosti
Foto

R^Co se listového týče, pamatuju si především věčný boj generací přede mnou, zda se s tím válet nebo mít horší z obchodu... To, že na fotce máte těsto plundrové, už napsal pan Michal Štajnrt.:-)

0 0
možnosti

Fotku jsem vyměnila, už mi napsal i pán na mail. Bylo to čistě mou leností, mezitím jsem našla fotku s opravdu listovým těstem (kupovaným). :-)

Přeju krásný večer! R^:-)

0 0
možnosti

A54d58a16m 61J53a14k36e44š

9. 12. 2019 16:14

Paní Dano, děkuji za články o pečení. Mám na vás, jako na odborníka, jeden dotaz ohledně kynutého těsta.

Obě moje babičky pekly úplně báječné kynuté buchty. Vždycky jsem si pochutnal (jako malý kluk i o mnoho let později). Ptal jsem se jich, jak to dělají. Obě mi tehdy řekly (nezávisle na sobě), že starým bábám těsto vždycky pěkně nakyne. Teprve později mi jedna z nich (ta druhá už nemohla, umřela) potvrdila, že tuhle babskou radu má od své maminky a babičky. A nejde ani tak o stáří, jako o menstruaci. Může pot obsahovat něco, co kvasnicím v těstě při míchání a hnětení vadí?

0 0
možnosti

Nesmysl. Taková souvislost samozřejmě být může, ale zakládá se jen a pouze na zkušenosti, aneb začni hníst a uhněť sto těst, popiš zkušenosti a pak uhněť dalších tisíc těst a popiš zkušenosti následující.

0 0
možnosti
Foto

Dano, konečně mi to je malinko jasnější, děkuji! R^R^:-)

0 0
možnosti

Děkuju a přeju překrásný večer vám všem. R^:-)

0 0
možnosti

Jeden cukrář mě také poradil dávat do trouby při pečení z listového těsta na dno misku s horkou vodou tak ji tam dávám. Prý je to lépe nadýchané. Kupuji ho, pokaždé jinde, někdy se člověk nestrefi na dobré a když se povede tak do příště stejně zapomenu v kterém obchoďáku jsem ho kupovala..;-)

0 0
možnosti

R^ Zajímavé! Řekl také proč to tak je?

U chleba se dává kvůli lepší kůrce, možná i tady? Možná je to tím, že vlhký vzduch dělá větší tepelný úder (každý kdo byl v sauně ví...) :-)

Přeju hezký den a děkuju za návštěvu a zájem o věc. R^

0 0
možnosti

Tak jsem právě dočetl celou sérii a je naprosto skvělá. Vysvětluje chovani těsta, které vidíme v kuchyni.

PS Abych si tak trochu rypl, to těsto na posledním obrázku je na 95% plundrove nikoli listove.

2 0
možnosti

No, on je na tom obrázku croissant, a ten je spíš k plundrovému těstu. Tedy něco mezi listovým a kynutým.

0 0
možnosti

Krásný popis. Jak koukám na ty zmenšující se tloušťky, proč se vlastně tomuto těstu neříká homeopatické? ;-)

2 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti
Foto

Několikrát, už je to dávno, jsem si listové těsto dělala sama. Bylo to náročné, a proto jsem ho začala kupovat. Jenže ouvej, nyní všechna obsahují palmový tuk, který je prý nezdravý. Co teď? Vrátit se k domácí výrobě se mi nechce, a tak používám na štrůdly všelijaké recepty od známých a jsou taky dobré. Zajímalo by mě, jaký máte, jako odbornice, názor na ten palmový tuk ;-)

0 0
možnosti

Moje babička dělala tažený štrúdl. Pamatuji se, jak to těsto pořád přehazovala mezi rukama a vytahovala.

0 0
možnosti
  • Počet článků 968
  • Celková karma 19,30
  • Průměrná čtenost 1331x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.