Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PV

P92a59v34e28l 80V62é70b43r

24. 2. 2020 9:53

Hmm ... jsou tu věci, které jsem tušil a pár věcí, které jsem netušil. Rozhodně jsem to neměl v hlavě tak uspořádané, jako je to ve vašem článek - a jsou to užitečné věci (vařit se holt musí). Myslím, že tady je pár věcí, které si budu pamatovat dlouho. Děkuji, paní Dano.

P.S. Vzal jsem Čumáka sebou bez obojku a vodítka vynést smetí. Asi to správně pochopil jako projev důvěry, protože po návratu pro samou radost nevěděl, co by.

1 0
možnosti
PV

P12a10v80e30l 63V47é18b31r

24. 2. 2020 9:55

A ještě připodotknutí: tenhle příspěvek jsem původně (omylem) umístil k Archimedovu zákonu. Mějte trpělivost se starým člověkem...

1 0
možnosti
JH

J12a97n 92H69u68r62k28a

24. 2. 2020 10:12

zkuste před něj položit vodítko s povelem hodný hlídej a odejít po pár krocích zavelte dones nebo ke mně...při opakování odměňte a chvalte...;-DR^

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
DT

Když bych to chtěla zjednodušit do jedné věty - pokud se nenasycené mastné kyseliny považují za příznak zdravosti oleje, jsou zároveň nebezpečné při zahřátí.

Plus různé jiné volné sloučeniny, které se mohou vyskytovat v panenských olejích - z těch se pak tvoří ta nepříjemná látka, které připisují rakovinotvornost a různé jiné nekalé věci. Takže na smažení nepanenské, za tepla získávané (druhá a třetí "derivace") a ty nejlevnější, v těch alespoň není tolik těch volných přísad. Nebo nasycené tuky, které jsou pevné.

Ty jedovaté věci se v nich mimochodem mohou tvořit i při nižší teplotě než bod zakouření, respektive je v tom binec a bodem zakouření se občas udává bod, kdy se tvoří jedy a jindy bod, kdy se olej už přepálí a kouří. Proto ten rozdíl teplot, v různých zdrojích se to udává různě. Navíc se tyhle konkrétní teploty mění podle momentálního složení oleje a toho, jak moc je "fit", kdy kde z čeho a jak ho lisovali.

Když to tak půjde dál, příště Čumáček vynese smetí sám! R^:-) Krásný večer přeju, ať se vám vydaří. :-)

1 0
možnosti
PV

P80a70v97e53l 40V41é12b25r

24. 2. 2020 22:48

S tím Čumákem - také jsem si na to samostatné vynášení tak nějak tajně myslel. Zatím jsem ale dosáhl spíše opačných výsledků (ježíš, ten dovede nadělat binec!)

1 0
možnosti
  • Počet článků 967
  • Celková karma 19,01
  • Průměrná čtenost 1332x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.