Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RM

No nevím nevím, já jsem dost pesimista. Jedna věc je, že tyto prvky zatím v našich primitivních laboratořích nedovedeme vyrobit, ale druhá věc je, že jsme je zatím nikde nenašli.

A to, že je nedovedeme najít v přírodě, která má k dispozici milióny laboratoří s naprosto extrémními podmínkami, po milióny let, mi přijde velmi podezřelé a vede mne spíš k názoru, že prostě žádné ostrovy stabilitu nejsou.

0 0
možnosti
PV

P12a12v54e35l 90V92é39b94r

13. 7. 2021 20:30

Příroda má sice milióny laboratoří, ale my do nich jaksi nemáme přístup a hlášení z nich také moc nechodí...

1 0
možnosti

"Ostrovy stability" ty jsou snem badatelů skoro ve všech vědních oborech. Skoro bych řekla, že nejen badatelů, ale nás všech. Na chemii je krásné, že si je můžeme vypočítat a definovat asi nejreálněji, a tak se ví dosti přesně, za čím jít. Díky Dani za Vaši sérii o Mendělejevově tabulce, která mě svými prvky předpovězenými fascinovala od mala. Krásné úterý přeji a zdravím. :-)R^

1 0
možnosti
DT

Jsem ráda, že se vám líbilo, Dani. Mějte překrásný den, ať se vám všechno daří. :-)R^

0 0
možnosti
DT

Já děkuju za milou návštěvu, Ivo, mějte se moc hezky. :-)

0 0
možnosti
Foto

Jsem zvědavá, jestli ten ostrov najdou...;-)

0 0
možnosti
DT

Osobně věřím, že najdou. R^ Jen to asi bude dost dlouho trvat. Leda že by tamní prvky měly až tak jiné vlastnosti, že se nebudou jádra chovat magicky. Ale zatím krok za krokem - nejdřív vyrobit ty lehčí prvky a zjistit, jestli se u nich u všech projevují chemické anomálie. Ani pak není jisté, že ty anomálie budou i v jádrech. Mějte krásný den, Kláro, ať se daří. :-)

1 0
možnosti
MB

Jako strojař ctím zákon o zachování energie.

Jsem proto toho názoru, že použití nových supertěžkých prvků jako zdroje energie (kdekoliv) je srovnatelné s honbou psa za vlastním ocasem.

Energie vložená do toho "třísknutí" musí být (asi) větší, než energie získaná zpětným rozpadem nového prvku.

Jen tak mimochodem - jako dítě školou povinné jsem registroval předpovědi, že do 20 let ovládneme fúzi a budeme energeticky za vodou. Nyní jsem v důchodu, ale zhňácat dokupy dva vodíky, aby vzniklo jedno hélium a trocha energie, se furt nedaří...

Tož tak.

Díky za Vaše blogy, pomocí nichž nahlížíme za oponu našich nevědomostí.

0 0
možnosti
PV

P12a63v83e30l 14V86é83b91r

12. 7. 2021 13:52

A jste si doopravdy jist, že za to může autorka blogu, že se do ní tak zhurta pouštíte?

0 0
možnosti
MS

R^ Díky za pěknou sérii.

Dostatečně přesné modely máme zatím pro jádra středně těžkých prvků, u těžších jsou zjednodušené modely s neznámou nepřesností. Nepotvrdila se např. předpokládaná delší doba rozpadu různých izotopů Flerovia se 114 protony

https://sciencemag.cz/kolem-flerovia-nenasli-zadny-ostrov-stability/

Blíže ke středu ostrova stability je Oganesson se 118p, o němž jste psala minule, ale ani přes dlouhodobou snahu se nepodařilo vyrobit izotop s více neutrony než Og294, které by mohly být stabilnější. Pěkný článek od Vladimíra Wagnera se stávajícími a chystanými experimenty pro výrobu těžších prvků

https://www.osel.cz/9800-oganesson-chemicke-vlastnosti-nejtezsiho-znameho-prvku.html

Další ostrov stability by měl být kolem protonového čísla 164, ale to je z experimentálního hlediska zatím sci-fi.

0 0
možnosti
DT

Moc díky za ty linky! Jste moc hodný! R^ Ještě nějakou dobu se bude moci experimentovat s jinými střelami a terči, ale nakonec, myslím, budou muset přidat nějaký další zdroj neutronů. Třeba se jednou naučíme manipulovat proton na neutron?

Ještě jednou moc díky a krásný den, Michale, mějte se krásně! :-)R^

1 0
možnosti
PV

P67a84v48e19l 14V73é14b93r

12. 7. 2021 8:25

Tak byla zase ňamka a dobře jsem si početl.

PS. Čumák se na procházce pořádně napásl (bylo po dešti a to mu tráva chutná) a teď střídavě leží na pohovce a střídavě kouká z okna. Prý nemá nic proti tomu poslat nějaké to haf vašemu Čumákovi. Tak Haf, Haf.

0 0
možnosti
DT

Děkuju za milá slova, jsem ráda, že se líbilo. :-) Náš Čumák po dešti vyhledá nejvlhčí místo v zahrádce a tam sebou plácne. Pak mi to přinese domů, abych z toho taky něco měla. :-)

Krásný den vám oběma. R^

0 0
možnosti
Foto

Dano, tak jsi to úspěšně ukončila, děkujeme!R^

0 0
možnosti
DT

On bude možná ještě jeden díl - nějak se mi připletl do ruky nový výtisk časopisu fyzikální společnosti. :-)

Krásný den, ať se daří, Horste a díky za milou návštěvu. R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 969
  • Celková karma 19,01
  • Průměrná čtenost 1329x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.