Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ono většinou rozsáhlejší diskuse na téma expanze lidstva do vesmíru hodně často končí u dosud nezodpovězených otázek okolo vzniku života. Možná, že se vyjasní až se věci ujme výzkum a vývoj umělé inteligence. Nedávno se mi do ruky dostal zajímavý článek z této oblasti o posledních výzkumech, které se obrací takovým směrem, který by nečekal ani slavný Isaac Asimov. Možná, že další etapou bude degenerace uvažování lidí, kterým přestane být jasno v tom, co je pravda, a co složitý algoritmus informací, posbíraný ze všem možných knihoven internetu. A pak se dejme tomu cosi změní - nevím co a jak, jako to není známé o vzniku života obecně - a třeba se začne vyvíjet pokračování lidstva ve formě umělé inteligence jejími vlastními úvahami. Podívejte se Dani na ten článek: http://6b.cz/p3Bn. Dnes to začíná na poli umění a tvorby. Tento způsob vývoje by mě v životě nenapadl. A to mám dost bujnou fantazii. A teď si zkusme ve světě takto pokroucených skutečností představit člověka, který si má utvořit názor. U vědomí, že v prvních fázích nebudou existovat žádná pravidla, jak s tím vším zacházet. Bohužel ani etická. Neumím si teď představit, jestli se mi takovýto vývoj bude zamlouvat. Víte jsem Vám vděčná, že se na Vašich stránkách dá o podobných problematikách slušně diskutovat. Vzpomínám si, že zprvu tak internet taky začínal, to až poslední dobou, anonymitou a tím, že už s ním umí každý, se stává stokou. Bohužel. Díky za Vaše blogy a trpělivost se mnou, moc je mi s nimi dobře, i když astronomii a fyzice vlastně nerozumím. Moc zdravím do nového roku a přeji především zdraví. :-)VR^

3 0
možnosti
RM

Děkuji za odkaz na zajímavý článek. Já se snažím s chatbotem ChatGPT už nějakou dobu konverzovat a testovat co umí a co ne. Je to zajímavé - doporučuji než to ne zakážou, ale zpoplatní. Například jsem zjistil, že zatím nezvládá korigovat mé chyby v angličtině v reálném čase, což mě zklamalo. Jinak si ale myslím, že by vývoj AI měli alespoň trochu sledovat všichni, protože jinak nám ujede vlak nejen v profesní sféře (jak správně uvádí autor článku).

0 0
možnosti
Foto

Cesta na Mars je ještě daleko.:-)

0 0
možnosti
DT

Bohužel. Toho se už asi nedožijeme. Ale možná se dožijeme skutečně letu lidí na Měsíc. A jejich delšího pobytu. Nebo alespoň pravidelných návštěv Měsíce a budování nějaké základny. Bylo by to skvělé.

Krásný den, Kláro, ať se vám hezky vydaří. :-)R^

3 0
možnosti
Foto

Pokud se podaří dotáhnout do konce lodě Starship, New Glenn a další soukromé projekty, uvidíme pořádný šrumec, co se týče letů s lidskou posádkou. Držím jim všem palce.

0 0
možnosti
DT

Držet palce rozhodně neuškodí. Doufejme, že aspoň jeden projekt z těch dvou přistávacích modulů bude úspěšný. Krásný den, Františku, ať se vám vydaří. :-)R^

0 0
možnosti
DT

Jsem ráda, že se vám líbilo, Jiří, mějte krásný den. :-)R^

0 0
možnosti
MR

Podle me potrebujeme lety s lidskou posadkou, protoze ty jsou pro sirokou verejnost zajimave. Ruzne vozitka, nebo roboti netahnou. A bez siroke podpory verejnosti je i levnejsi varianta draha. Ovsem kdyz clovek dupne na povrch tak o tom bude vedet kazdej a prachy se jen pohrnou. Je to sice hloupost, ale nase spolecnost tak bohuzel funguje.

0 0
možnosti
Foto

V programu Apollo to tak nefungovalo.

Po "dupnutí na povrch" zájem veřejnosti opadl, kongres peníze osekal a ani všechny naplánované výpravy se už neuskutečnily. Z už nakoupených raket pak NASA uplácala jen orbitální stanici Skylab a jeden společný let s Rusy.

4 0
možnosti
TT

Co se týče představ o vzniku života na Marsu nebo dokonce na nějaké kometě a jeho přenosu na Zemi, jsem velice skeptický. Kdyby měl vzniknout na Marsu, zůstává počáteční fáze stejně nedořešená, a pak by nastala další otázka: jak se vyrovnaly nějaké pradávné organismy se změnou okolních podmínek? Vždyť i ty pozemské (a to se už ví jistě) se málem vyhubily samy, když si změnily prostředí vylučováním silně toxického kyslíku! ;-)

Ostatně chci v této souvislosti doporučit řadu Systematic Classification of Life (https://www.youtube.com/playlist?list=PLXJ4dsU0oGMLnubJLPuw0dzD0AvAHAotW) od Arona Ra. Tento zajímavý Američan je paleontolog, věnuje se ovšem už léta podpoře ateismu (v USA těžký boj) a obraně proti šíření tmářství - z jeho dalších videí vyplynulo, že právě on a ta organizace ateistů, jíž je členem, zabránili v některých counties v Louisianě a tuším v Kansasu, aby školáci byli rovným dílen seznamováni s a zkoušeni z evoluční "teorie" a stvoření světa podle bible; dále pak bojují proti lživému tvrzení, že USA byly založeny jako křesťanský stát (což lež je, protože ústava USA - jejíž podepsání představuje akt jejich založení - říká přesný opak), které by mělo právní důsledky, kdyby se prosadilo. Mimochodem je ta řada Systematic Classification of Life v angličtině a já jsem jí byl tak nadšen - připadá mi jako ideální možnost rozšířené výuky biologie pro gymnazisty ve vyšších ročnících, ve které by se studenti nejen dozvěděli poutavou formou v kostce vše známé o evoluci (50 dílů à ± 10 min), ale pohli by i se svou angličtinou -, že jsem mu nabídl, že texty přeložím do němčiny a češtiny a pohraju si s vytvořením titulků. Nemohl mi souhlas udělit, protože autorská práva nevlastní; do jaké míry se na tvorbě jako paleontolog podílel, se nepochlubil, ale odkázal mne na danou organizaci, abych se s nabídkou obrátil na ně. [...]

3 0
možnosti
TT

To už se mně ale nechtělo, jelikož komunikovat s Američany ohledně autorských práv tedy v mých očích žádná sranda není.

1 0
možnosti
Foto

To nemohu posoudit. Mně zatím stačí jízda autem po silnici. Dano, přeji ti spokojený život na zemi v kruhu rodiny!

0 0
možnosti
DT

Děkuju a také přeju krásné dny, Horste. Ať se daří. :-)R^

0 0
možnosti
  • Počet článků 968
  • Celková karma 19,28
  • Průměrná čtenost 1331x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.