Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DT

Děkuju, mějte krásný den. :-)

0 0
možnosti
DT

Děkuju a přeju krásný den. :-)R^

0 0
možnosti

:-)R^ Díky a zdravím Dani.

0 0
možnosti
DT

Jsem ráda, že se líbilo, přeju krásný den, Dani. :-)R^

0 0
možnosti
JG

Pískovec je základní stavební materiál mého dvě stě let starého domu - moc děkuji za informaceR^:-)

0 0
možnosti
DT

R^ To máte velice luxusní dům. Pískovec je skvělý materiál. Kolem vás leží dějiny naší planety.

Krásný den, ať se vám hezky daří, Jitko. :-)

0 0
možnosti
Foto

R^Díky za pozemské téma.:-)

0 0
možnosti
DT

:-)Já děkuju za stálou přízeň. Jako další bych plánovala blog o basho-fu. Viděla jsem na japonském kanále nějakou doku a byl to moc zajímavé.

Krásný den, ať se vám hezky daří, Kláro. R^

1 0
možnosti
TT

Moc pěkně napsané, opět jednou. Když jsem četl boxík o kapilárních účincích, hned jsem si vzpomněl na Vaši sérii o chemii při vaření, protože kdo dělá vlastní těsto, to vidí, jak je z mouky proseté do mísy (bez prosetí to funguje taky, znají to i lenoši ;-)) po smíchání s tekutinou polovina. Ostatně to musí znát i každý člověk, který si doma něco opravoval natolik odborně ;-), že používal cement nebo sádru: ty se taky scvrknou na půl. A měl jsem v hlavě ještě jeden příklad, ale ten mně nad japonskými erby unikl :-(, ale zato jsem si uvědomil, jak je možné to při vaření pozorovat z druhé strany - když člověk dělá např. krupičnou kaši. To tak nalije do kastrólku mlíko a pak do něj sype krupici, ale hladina zůstává stejná!

Voda je fascinující sloučenina. :-)

1 0
možnosti
PV

P28a65v35e94l 55V40é95b77r

20. 4. 2023 18:02

Prosím, netvrďte mi, že jste něco sádroval. Sádra se přece ZÁSADNĚ sype do vody, takže nějaké zmenšení objemu nelze rozpoznat!

0 0
možnosti
Foto

Dano, děkuji za pískovec a zdravím!R^

0 0
možnosti
DT

Také zdravím a přeju krásný den, Horste. :-)R^

0 0
možnosti
PV

P46a12v39e65l 16V42é25b79r

20. 4. 2023 8:50

Tedy, paní Dano, tentokrát jste mě dostala. Mám totiž na chalupě zbytky pískovcového "lomu" - nic moc, skutečně miniaturní, tak 10-15m na výšku i šířku a velmi, velmi nekvalitní, rozpadající se kámen, ale přesto...

Tu pasáž o převozu mokrého písku jsem dokonce přečetl manželce nahlas.

Pěkné pozdravení a Čumák též něco zamručel (ten by byl nejraději stále venku - jakmile zjistí, že už jdeme domů, tak za mnou kráčí naprosto nepochopitelným způsobem: když se na něho dívám, tak velmi usilovně kráčí, sice téměř na místě, ale kráčí. Když ale odvrátím zrak a za chvíli se podívám znovu, tak je přesně na tom samém místě, jako posledně)

1 0
možnosti
DT

To jsem ráda, že se vám líbilo, Pavle.

U vašeho pískovce by měla být nejstabilnější ta nejvrchnější vrstva, když do ní pojivo přišlo zvrchu a nestačilo se prosáknout do spodních vrstev. Pokud se tedy jednalo o jednu vrstvu písku.

Takovým způsobem prý vznikají "houby", pískovcové útvary, kde je vršek širší než spodní část. Ta spodní se lehce drolí, protože obsahuje méně pojiva.

Náš Čumák zase poslední dobou podezřele rád pije z louží. :-) Zdá se, že musí každou z nich pro nás ochutnat.

Váš čumáček je chytrý. R^ Ví, že se jde domů a ví, že se mu nechce. :-) Přeju krásný den vám oběma. R^

1 0
možnosti
  • Počet článků 968
  • Celková karma 19,30
  • Průměrná čtenost 1331x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.