Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Myslím, že písek jako stavební materiál, zajímal lidi už od antiky. Už Římané dobře věděli, jak ho použít a jejich stavby z římského "betonu" jsou trvanlivé dodnes. Občas. Dík Dani za krásný blog. Už vím, proč nejvíc držely hrady z písku na Lednických rybnících u Apolla. Byl tam dokonce i břeh, kde jsme si po dobu stanování hloubili maličké ledničky. Okamžitě se tam nastěhovala žabka a tak nebyl problém s mouchama. A zima tam bylo jako ve skutečné lednici, i když venku bylo 30 ve stínu. No a já se mohla cachtat - a stavět hrady z toho úúúžasného písku. Nikde jinde to tak moc krásně nedrželo pohromadě. Zdravím a díky

0 0
možnosti
DT

Lednička s žabkou, to je luxus!

Děkuju a přeju také krásný den - a víkend, Dani.

0 0
možnosti
DT

Krásný den do Norimberku, Horste, ať se hezky vydaří.

0 0
možnosti
Foto

Jo, po deště se bábovičky dělaly nejlíp. Pak už se muselo hrabat skrz suchý písek nahoře. A když bylo hodně sucho, prohrabali jsme se na dno pískoviště. Já si tohle snad uložím pro děti, třeba je to bude jednou zajímat...

0 0
možnosti
DT

Návod, jak mít největší bábovičku na celém pískovišti. Přeju krásný den, Kláro, ať se vám hezky vydaří.

1 0
možnosti
MB

Jako dítě mě fascinovaly přesýpací hodiny( no, spíše minutky) a stavba písečných kopců s otvorem nahoře, kde trocha suché trávy zapálená pomocí lupy a utrženého škrtátka z nalezených zápalkových krabiček imitovala dýmající sopku.

A posléze v práci jsem byl občas v kontaktu s lidmi v modelárně, kde se vyráběly pískové formy pro ocelové odlitky. Tam byl ten písek vlhký jenom trochu, pojivem po vysušení byl jíl.

Ale nikdy jsem ovšem nebádal nad tím, proč vlhký drží tvar a suchý ne. Bral jsem to jako že to tak je a musím to respektovat.

Takže díky za vysvětlení!

0 0
možnosti
DT

Jsem ráda, že se líbilo. Je to fascinující, že písek, něco, co vypadá tak křehce, umí být formou, do které se dá lít ocel. Krásný den, Mirku, ať se vám hezky daří.

0 0
možnosti
DT

Děkuju a přeju hezký den.

0 0
možnosti
PV

P48a56v98e88l 32V21é59b91r

27. 4. 2023 8:42

Tedy, paní Dano, mám druhé vánoce. Tak rychlou a komplexní reakci na mé prohlášení o mokrém písku a bábovičkách, které jsem navíc myslel jako žert pro pobavení, tak to jsem tedy nečekal. Dal bych klobouk dolů, ale všechny mé klobouky, co jich jen mám (nemám žádný), jsou dole z ostatních blogů.

Posílám pozdravení a Čumák se tentokrát přidává svým mužným "haf" (no, nám to mužné nepřipadá, ale fenky jsou naměkko - a o to přece jde, ne?)

0 0
možnosti
DT

Oni nám také před domem udělali velké pískoviště, protože opravují ulici. Čumák mi názorný materiál denně nosí domů na tlapách a já písek zametám, smetám, vysávám a vytírám. Takže můžu se pískem zabývám celý den.

Krásný den vám oběma. Ať se daří.

0 0
možnosti
FL

Zajímavá fyzika se týká i suchého písku. Byl jsem navštívit jednu oázu v poušti Karakum v Turkmenistánu a fyzikové tam měřili rychlost přesýpání pískových dun v závislosti na větru a počítali jak ostré hrany má duna na hřebeni.

0 0
možnosti
DT

Je to celý obor - fyzika sypkých materiálů. Chovají se zajímavě.

Krásný den, Františku, ať se hezky vydaří.

0 0
možnosti
  • Počet článků 968
  • Celková karma 19,29
  • Průměrná čtenost 1331x
Pokud vás blog pobaví nebo se v něm dočtete něco zajímavého - je jeho účel splněn. Přijďte si popovídat do diskuze, často je ještě zajímavější než blog sám, díky milým a znalým návštěvníkům.